مرگبارترین گونه های دریا
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




مرگبار ترین گونه های دریا را ببینید
اين 10 گونه مرگبارترين گونه هاي اعماق دريا هستند.

 به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، در اين مطلب با گونه هاي وحشت آفرين دريا آشنا مي شويم که با کم خطرترين آنها آغاز مي شود.


مارماهي رنگين
اين موجود ابتدايي با بدني شبيه مار، پوزه بيرون زده و فک هاي پهن يکي از خطرناک ترين گونه هاي اعماق درياست که مي تواند طولي برابر با 2 متر و 44 سانتي متر داشته باشد. فک هاي قدرتمند اين ماهي تنها با يک گاز مي تواند دندان ها را درون بدن طعمه فرو کرده و باکتري هاي داخل دهان مارماهي را که عامل عفونت هستند به درون آن منتقل کند. اين گونه لابلاي سنگ ها و صخره ها مخفي شده و در طول شب شکار مي کند.


شير دريايي
اين گونه حتي اگر تربيت هم شده باشد،قادر به حمله و گاز گرفتن است. اين حيوانات غير قابل پيش بيني و بسيار مهاجم هستند. دندان هاي تيز و آرواره هاي قوي اين امکان را به آنها مي دهد که گازهاي محکمي بگيرند.


ماهي پهن برقي
اين جانور را مي توان از اقوام کوسه ها دانست. بدن اين گونه نيز مانند کوسه، امواج الکتريکي از خود ساطع مي کند. دم اين ماهي مثل چاقوي دندانه دار و آغشته به سم ونوم است که از آن براي شکار و دفاع از خود استفاده مي کند. ونوم نوعي توکسين مبتني بر پروتئين زياد است؛ مقادير کم از اين سم، سبب ايجاد درد شديد، افزايش ضربان قلب و تنگي نفس مي شود.


کورکوديل
کورکوديل آب هاي شور به عنوان درنده ترين گونه حيات وحش شناخته شده است. کورکوديل مي تواند تا طول 6.1 متر و وزن 1360 کيلوگرم رشد کند. اين گونه، حيوانات مختلف خشکي و حتي کوسه ها را شکار مي کند. کورکوديل شکار خود را به زير آب کشيده و آن را از وسط به دو نيم مي کند.


شير ماهي
برآمدگي هاي بدن اين ماهي آکواريومي آغشته به سم ونوم است که سردرد، تهوع ناراحتي هاي تنفسي را در پي دارد.


مار آبي
ترس از مارها، مار آبي را نيز وحشتناک جلوه مي دهد؛ اما واقعيت اينست که مار آبي بدون سم به شدت منزوي است و هيچ گونه تهديدي براي انسان ايجاد نمي کند.


بادکنک ماهي
وجود سم تترودوکسين که از سيانور هم قويتر است، اين ماهي را به يکي از مرگبارتين گونه هاي دريا تبديل کرده است. اين ماهي مي تواند خود را تا 2 برابر اندازه معمول باد کند. از توکسين موجود در بدن اين ماهي براي توليد دارويي خاص در ترک مواد مخدر استفاده مي شود.
ژاپني ها اين ماهي را غذايي بسيار لذيذ مي دانند؛ البته طبخ اين ماهي توسط آشپز هاي بسيار ماهر و با مجوز اداره بهداشت ژاپن صورت مي گيرد.


سنگ ماهي
سنگ ماهي تقريبأ در صدر گونه هاي مرگ آفرين دريا قرار دارد؛ چرا که اين ماهي بيشترين مقدار سم ونوم را در دنيا دارا بوده و توانايي فراواني در همرنگ شدن با محيط و مخفي شدن دارد. اين ماهي وقتي در ميان صخره ها يا روي کف اقيانوس قرار مي گيرد به صورت يک سنگ ديده مي شود. مقدار سم ونوم موجود در برآمدگي هاي بدن اين ماهي سبب مرگ خواهد شد.

 

 

کوسه ببري
در حالي که کوسه سفيد بزرگ بيشترين توجه انسان را به خود جلب کرده، اين کوسه هاي ببري هستند که بيشترين آمار کشتار را دارند. وزن اين گونه تا يک تن رسيده و مي توانند تا 5.5 متر رشد کنند. پس از برق گرفتگي، مرگ در اثر حمله کوسه ها بيشترين آمار کشته ها در آمريکا را به خود اختصاص داده است.


عروس ماهي جعبه اي
ساليانه بيش از 100 مورد مرگ در اثر گزش انواع عروس ماهي ها گزارش مي شود. بر اساس آمار غير رسمي تنها در فيليپين سالانه 20 تا 40 نفر در اثر گزش عروس ماهي جعبه اي کشته مي شوند.
يک عروس ماهي مي تواند دو جين ريشه حساس داشته باشد که طول آنها به 4.5 متر رسيده و سم لازم براي کشتن 60 انسان را دارد. سم اين گونه مي تواند ظرف کمتر از 3 ثانيه باعث مرگ يک انسان شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : عطیه رجائی